Accountantsorganisatie en financieel adviseur RSM is partner geworden van NOC*NSF. RSM zet haar expertise in om topsporters te adviseren bij fiscale en accountancy-vragen en zet onder andere een fiscale helpdesk op voor bonden.
RSM en Triple Double zijn de afgelopen maanden samen op zoek gegaan naar een passend sport-partnership voor het accountancy-bureau. Door het bepalen van KPI’s en op basis van de merkwaarden van het bedrijf is een sponsorscan opgesteld. Onder andere door de pijlers vitaliteit, talentontwikkeling, naamsbekendheid en het bijdragen aan de maatschappij stonden aan de basis voor dit partnership met NOC*NSF.
Expertise
Voor RSM draagt de verbinding met sport bij aan de positie van RSM als werkgever, voor NOC*NSF is de concrete steun voor de sport belangrijk. Topsporters zijn sterk gericht op hun prestaties en hebben minder tijd en aandacht voor zakelijke beslommeringen zoals de jaarlijkse belastingaangifte. Omdat ze vaak verschillende inkomstenbronnen hebben, is de hulp van professionals welkom. RSM geeft daarnaast ook advies aan de bij NOC*NSF aangesloten sportbonden.
Talenten
“Het doel voor RSM is om door deze samenwerking de naamsbekendheid te vergroten, maar vooral om het verschil te kunnen maken in arbeidsmarktcommunicatie en RSM bekend te maken onder potentieel talent. Daarnaast is het een voorrecht om fiscaal en accountancy advies te geven aan de (olympische en paralympische) sporters van NOC*NSF en zelfs een aantal sporters nauw mogen volgen tot de Olympische Spelen in Parijs”, aldus Hester Adema-Hiemstra, Marketing & Communicatie Director bij RSM.
“Wij geloven in de kracht van sport voor merken. Ons uitgangspunt is een partnership tussen merk en organisatie, waar beide partijen een toegevoegde waarde hebben. Die basis ligt er bij RSM en NOC*NSF onmiskenbaar. We zijn trots om aan die basis te hebben gestaan en kijken uit naar alle mooie ontwikkelingen die komen.”
Bekijk meer gerelateerde updates