Nieuwe visual identity voor Triple Double

In het jaar dat Triple Double 25 jaar bestaat voert het sportmarketingbureau een nieuwe huisstijl door. Het kenmerkende schild wordt vervangen door de cijfers 32, het groen maakt plaats voor een nieuw kleurenpalet.

“We zijn enorm trots op het bedrijf dat Triple Double vandaag de dag is. We omarmen onze historie, maar kijken ook met elkaar vooruit. In het jaar dat we 25 jaar bestaan staat sport, wellicht meer dan ooit, in de schijnwerpers. We hebben daarom een moderniseringsslag gemaakt op onze huisstijl”, aldus Guido Klomp, business director Triple Double.

“Make sports count is onze belofte. Want sport is van onschatbare waarde voor maatschappij en een krachtig middel voor marketing. Net als in de sport staat bij Triple Double cijfers centraal. En dat laten we terugkomen in het beeldmerk met het cijfer 32”, legt Niels Verberne, designer bij Triple Double uit. “Met daarachter een duidelijke punt. Want zo logisch is het.” Een triple double is een term uit het basketbal, waarbij in drie categorieën dubbele cijfers worden gescoord.

Eerder werd bekend gemaakt dat Triple Double volledig is overgenomen door Golazo Nederland. Het bureau is daarmee een nieuw tijdperk ingegaan. De dagelijkse aansturing van het bureau is in handen van Guido Klomp (business director), Ruud van der Knaap (strategy director) en Hanneke Jaanen (client director).

Lees snel verder

Bekijk meer gerelateerde updates