De activatiecampagne met Stichting Running Blind heeft Nationale-Nederlanden een Esprix Award opgeleverd. Als supporter van álle hardlopers was het doel de bewustwording van inclusief sporten vergroten en buddy’s voor visueel beperkte hardlopers werven.
Als naamgevend sponsor van verschillende hardloopevenementen en het NN Running Team is Nationale-Nederlanden (NN) een bewezen supporter van hardlopend Nederland. Maar als supporter van álle hardlopers wil NN ook helpen de sport inclusiever te maken. Samen met Runner’s World lanceerde NN het allereerste Nederlandse publiekstijdschrift met een braille cover. Een unieke uitgave die draait om visueel beperkte hardlopers en het belang van buddy’s.
Aansluitend organiseerden NN het NK Running Blind. Een hardloopwedstrijd speciaal voor visueel beperkte renners samen met hun buddy’s. Deelnemers kregen onder andere hun startnummers in braille. Met veel zichtbaarheid in de running community en landelijke en social media werd de fanatieke hardloper bereikt met uiteindelijk vele nieuwe aanmeldingen van hardloopbuddy’s.
Of deze campagne uiteindelijk een gouden, zilveren of bronzen Esprix Award in de wacht sleept, wordt op 9 mei bekend gemaakt.
Bekijk meer gerelateerde updates