Het was drie keer raak tijdens de SponsorRingen. Energiedirect.nl heeft een zilveren SponsorRing ontvangen, de Keuken Kampioen Divisie werd beloond met 'beste business case' en NN won in de categorie ‘innovatie’.
Zilver voor PSV Walk of Fame
De PSV Walk of Fame-campagne van energiedirect.nl werd bekroond met een zilveren SponsorRing in de categorie sport. Na zes seizoenen hoofd- en rugsponsorschap van PSV, nam energiedirect.nl afscheid van het shirt. Door de jaren heen hebben grote voetballers het PSV-shirt gedragen, om er daarna afscheid van te nemen. Helden die energiedirect.nl én de fans niet zijn vergeten. Om hen te eren openden we de eerste ‘voetbal Walk of Fame’ van Nederland: de PSV Walk of Fame. De campagne heeft onder andere gezorgd voor meer merksympathie en een indrukwekkend PR-resultaat.
5 jaar Keuken Kampioen Divisie
Na het lustrumjaar van Keuken Kampioen en de Coöperatie Eerste Divisie, mogen beide partijen een sponsorring in de categorie ‘business case’ in ontvangst nemen. De vijf jaar Keuken Kampioen Divisie hebben voor beide partijen hun vruchten afgeworpen. Er wordt 365 dagen per jaar over de Keuken Kampioen Divisie gesproken, wat voor de divisie onder andere heeft geresulteerd in hogere kijkcijfers en meer toeschouwers in de stadions. Keuken Kampioen ziet een forse groei in top of mind bekendheid, spontane bekendheid en geholpen bekendheid. Daarnaast is de koop-overweging en -voorkeur gestegen.
Innovatie-award voor Nationale-Nederlanden
Na een Esprix Award, mag Nationale-Nederlanden ook een SponsorRing toevoegen aan hun prijzenkast. De activatiecampagne met Stichting Running Blind is bekroond in de categorie ‘innovatie’. Als supporter van álle hardlopers was het doel om bewustwording van inclusief sporten te vergroten en buddy’s voor visueel beperkte hardlopers te werven. Daarom lanceerden Nationale-Nederlanden en Runner’s World het allereerste Nederlandse publiekstijdschrift met een braille cover en werd het NK Running Blind georganiseerd tijdens de NN Zevenheuvelenloop. Deze en andere initiatieven resulteerden in veel nieuwe aanmeldingen voor hardloopbuddy’s.
“Deze onderscheidingen zijn een erkenning voor de goede samenwerking tussen ons bureau en onze klanten energiedirect.nl, Keuken Kampioen en Nationale-Nederlanden. Een bekroning op ons gezamenlijke creatieve werk, maar vooral ook voor de resultaten die we samen hebben behaald. We zijn dan ook enorm trots op dit succes.”
La Vuelta Holanda
De organisatie van de SponsorRingen stond ook stil bij het project La Vuelta Holanda. Er was een ‘speciale vermelding’ voor het Spaanse wielerevent dat in 2022 door de provincies Utrecht en Noord-Brabant trok. Met 2.000.000 kijkers per etappe, 985.000 mensen langs de kant en ruim 200 side events in alle doorkomst gemeenten, was het een groot succes. Triple Double en Sportvibes hadden de handen ineen geslagen voor dit mondiale wielerspektakel. Triple Double was verantwoordelijk voor de commerciële en marketing-strategie, huisstijl, website en ontwikkeling/implementatie van de city dressing.
Bekijk meer gerelateerde updates