Het is weer zover. Nederland spaart weer voetbalplaatjes bij Albert Heijn. En wij hadden dit seizoen de eer het concept van zowel de voetbalplaatjes als het verzamelalbum te mogen bedenken en ontwerpen.
Het feit dat dit seizoen de afstand tussen kinderen en hun voetbalhelden groter is dan ooit, was voor ons het inzicht van deze nieuwe voetbalplaatjes. Zodat kinderen en andere spaarders voor hun gevoel toch zo dicht mogelijk bij de spelers van de Eredivisie en het Nederlands elftal zijn.
Allereerst hadden we speciale aandacht voor de plaatjes zelf. Deze hebben we voorzien van een design dat helemaal van nu is: big & bold en met Instragram-achtige allure. Daarnaast hebben we het album anders ingedeeld. En zijn er interviews en spelersbio’s toegevoegd. Ook is het album voorzien van posters van zowel de Oranje mannen als vrouwen. Zodat er voor ieder wat wils is.
Strategie & concept: Triple Double Sportmarketing
Art direction & ontwerp verzamelalbum: Tot en met Ontwerpen
Ontwerp voetbalplaatjes: Joeri Gosens
Bekijk meer gerelateerde updates