Gouden Effie voor 6-Minutenzone.

Dankzij inspanningen van de Hartstichting en vele betrokken partners kan in heel Nederland binnen 6 minuten gestart worden met het reanimeren bij een hartstilstand en kan een AED worden aangesloten. De campagne om deze 6-Minutenzone te realiseren is een verlengde van het partnership met Feyenoord en werd dinsdag bekroond met een Gouden Effie.

Nederland is, als eerste land ter wereld, één 6-minutenzone. Er is één goed functionerend, landelijk reanimatie-oproepsysteem (HartslagNu) waar dankzij jarenlange marketingcommunicatie-inspanningen op zowel B2C als B2B eind 2021 maar liefst 245.000 burgerhulpverleners en 24.500 AED’s zijn aangesloten.

De afgelopen 7 jaar hebben we de Hartstichting mogen ondersteunen met de groei van 377% van het aantal burgerhulpverleners en 306% van het aantal AED’s. Daardoor kan nu in Nederland bij een 112-melding van een hartstilstand in 100% van de gevallen een burgerhulpverlener gealarmeerd worden en in 99,2% worden verwezen naar een AED. Een prestatie die uniek is in de wereld en waar we duizenden levens per jaar mee redden. Want de overlevingskans bij een hartstilstand is hiermee gestegen van 9% (gemiddelde overleving in gebied zonder 6-minutenzone) naar minstens 25% (gemiddelde overleving bij inzet van een burgerhulpverlener met AED).

“We zijn ontzettend trots bij te hebben mogen dragen aan een meerjarige activatie-strategie die ervoor zorgt dat er duizenden levens per jaar kunnen worden gered. Wat voor ons ooit begon bij een samenwerking tussen Opel, Feyenoord en de Hartstichting in 2015 tot het vieren van de 6-Minutenzone eind 2021.”

— Ruud van der Knaap, strategy director Triple Double

Meer info over deze case is te vinden op: https://effie.nl/cases/nederla....

Lees snel verder

Bekijk meer gerelateerde updates