Philips en PSV zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het inmiddels 110-jarige sponsorship van Phillips en PSV is zelfs de langslopende sponsorverbintenis ter wereld en werd deze zomer bekroond met een officiële Guinness World Records Title voor ‘Longest time to sponsor a sports team.’
Bereik
Organische video views
Guinness World Records Title
Ter ere van deze mijlpaal maakten we een prachtige 360 campagne die PSV-supporters recht in het hart raakte. Het officiële GWR-certificaat werd overhandigd tijdens het PSV 110 jaar-gala, we presenteerde een plaquette die vereeuwigd werd in het Philips Stadion, PSV-spelers gingen langs met gebak bij de Philips-kantoren én tijdens PSV-NEC kwamen de iconische letters PHILIPS voor één keer terug op de borst. En dat wereldrecord? Dat werd aangekondigd door clubicoon Frits Philips.
Voor het tot leven brengen van Frits Philips maakten we gebruik van geavanceerde AI-technologie, met een focus op deepfake-technologie en voicecloning. Met kunstmatige intelligentie zijn veel oude beelden (waaronder vele videobanden uit de privécollectie van de familie) van Frits Philips geanalyseerd. De making-off bekijk je hieronder.
We wilden laten zien hoe uniek de band tussen Philips en PSV is. Het partnership is nog steeds impactvol en relevant in de regio en daarbuiten.
De resultaten van campagne en de video waren overweldigend. Zo won de video o.a. al een Grand Prix Content Marketing award. Ook qua cijfers scoorde de campagne goed: de video kreeg een bereik van 605K organische views op social media. De PR-campagne (inclusief video) leverde een bereik van 145 miljoen views op. De video zorgde voor veel positieve impact in de regio en werd zelfs (prime-time) vertoond op verschillende nationale tv-zenders zoals het NOS Journaal en Editie NL op RTL. Het mooiste compliment kwam echter van de familie Philips zelf: zij zagen in de video echt ‘hun opa’ weer even terug.
Bekijk wat we nog meer gemaakt hebben