Sponsoring is voor betaald voetbalclubs in Nederland één van de belangrijkste inkomstenbronnen. Voor zowel de sponsor als de club is het essentieel om te weten wat iedere geïnvesteerde euro oplevert.
Reden voor Triple Double, Markteffect en Abovo om de shirtsponsors van de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en Azerion Eredivisie Vrouwen bijeen te brengen voor een inspiratiesessie. De zevende editie van de Shirtsponsor Inspirience stond in het teken van het thema: 'Van partnership naar business case'. In Stadion Galgenwaard werd onder andere gesproken over het strategisch benutten van sponsoring om concrete commerciële resultaten te behalen.
Een vol programma werd afgetrapt door Triple Double-directielid Guido Klomp. Hij vertelde over de verschuiving in de focus van sponsoring. Het wordt door merken steeds belangrijker gevonden dat sponsoring direct bijdraagt aan de commerciële doelstellingen, wat zich uit in prestatiebeloningen bij sponsordeals.
Rob de Boer van Abovo vertelde over de rol van sport in de middelenmix. Samen met Rein van den Berg (Triple Double) en Thomas Metz (VodafoneZiggo) sloot hij aan in een paneldiscussie over dit thema. Lenny Renne (Energiedirect) en Edgar de Beule (50+ mobiel) presenteerden beiden hun sponsorcases en lichtten de waarde van sponsoring in het bereiken van een loyale en betrokken doelgroep.
Het evenement werd afgesloten met een presentatie door Michael Petit (Markteffect) over het meten en verbeteren van effecten in sponsoring en wereldwijde trends in sportmarketing door David Fowler (SportsTechMatch en ex-FIFA), waarbij technologieën zoals VR, MR, AR en AI werden benadrukt als toekomstige ontwikkelingen voor fan betrokkenheid.
Geïnteresseerd in de inhoud van dit event, en ontvang je graag de slides? Neem dan contact op met Timo Rooijakkers via timo@tripledouble.nl.
Bekijk meer gerelateerde updates