Dit was onze zomer: hoogtepunten van Q3

De zomerstop zit erop en de Nederlandse voetbalcompetities zijn weer van start. De Tour de France was ongekend spannend, er kwam een opvolger van Joop Zoetemelk en Femke Bol was onnavolgbaar. Het was een prachtige sportzomer, met ook benoemenswaardige sportcampagnes.

Albert Heijn en de KNVB: Een verantwoorde sportomgeving voor de pupillen

In het derde kwartaal sloegen Albert Heijn en de KNVB de handen ineen om een gezonde sportomgeving te stimuleren. We weten dat gezonde koolhydraten uit fruit essentieel zijn voor herstel en kracht, zeker voor kinderen. Echter eet minder dan de helft van de kinderen tot 12 jaar dagelijks voldoende fruit. Tijd om dat te veranderen.

Met de 'Teamfruit'-campagne hebben we ons ingezet op duurzame gedragsverandering onder jonge voetballers en het promoten van een gezonde levensstijl. Zo kunnen teams een Teamfruitbak aanvragen om daarin fruit mee te nemen naar wedstrijden. Deze crossmediale campagne was te bewonderen op online platforms zoals voetbal-apps en podcasts, maar ook tijdens wedstrijden van Oranje en de Eredivisie. In samenwerking met mediapartners zoals Voetbal International en ShowYourSkills werden er ook winacties aan toegevoegd.

Philips en PSV: Frits Philips keert terug naar Eindhoven voor een wereldrecord

Philips en PSV, een uniek partnership. Zelfs het langstlopende sportsponsorship van de wereld. Dit Guinness World Record hebben we aangegrepen om de geestelijk vader van dit sponsorship, Frits Philips, weer tot leven te brengen. Deze opmerkelijke video, ontwikkeld met deepfake-technologie, is een eerbetoon aan de buitengewone relatie tussen Philips en PSV.

PSV Foundation: Join the Movement

In samenwerking met de PSV Foundation werkten we aan de ambitieuze droom om alle jongeren in Eindhoven te betrekken in de samenleving. Dat deden we eerst met een nieuwe positionering en daarna met een flitsende merkvideo.

In Eindhoven zijn 38.000 jongeren van 12 jaar en ouder, trots op hun stad en groot dromend. Toch kijken sommigen van hen tegen uitdagingen aan, zoals psychische klachten, druk en eenzaamheid. PSV Foundation zet zich in voor hun zelfvertrouwen, biedt houvast, en geeft ze een netwerk om hun dromen te verwezenlijken. Dat doen ze niet alleen. Met steun van PSV, partners van PSV, maatschappelijke jongerenorganisaties en de gemeente krijgt de PSV Foundation een nieuwe rol. Want samen worden we sterker, als één familie en één team. Met de kracht van eendracht. Dare to be.

AA Drink: Fietsers zijn 'Ready for More'

Met trots lanceren we een nieuw deel van de 'Ready for More'-campagnereeks van AA Drink, dit keer gericht op wielrenners. De campagne - gestart in 2022 - moedigt individuele sporters aan om fysieke en mentale drempels te overwinnen, of ze nu een nieuwe sport proberen, hun benen verzuren of zich aansluiten bij het peloton. In deze editie van de campagne volgen we de wielrenner die de uitdaging aangaat om "die robots" bij te houden. De nieuwe storyline werd onder andere vertoond rond verschillende uitzendingen van de Tour de France, langs populaire fietsroutes in Nederland en op diverse wielerplatforms.

Make Sports Count

Naast deze uitgelichte projecten hebben we ook voor andere mooie merken gewerkt, waaronder World Padel Tour Decathlon Amsterdam Open, M line, Missie H2, Nationale-Nederlanden, Keuken Kampioen, Unibet, energiedirect.nl, Decathlon, Cambuur Leeuwarden, New Balance, DHL en de Rotterdam Marathon. Wil je meer weten over ons werk en onze cases? Bekijk ze hier.

Lees snel verder

Bekijk meer gerelateerde updates