Missie H2

Nederland Waterstofland 2030.

Onder de campagnevlag ‘Nederland Waterstofland 2030’ wil Missie H2 samen met TeamNL, waterstofambassadeurs Kiran Badloe en Marit Bouwmeester plus de (water)sportbonden, met positieve energie de inmiddels gestarte waterstofbeweging inspireren, verbinden en versnellen.

Services

Strategie
Activatie
Creatie
Technologie
Events
Design

Credits

TDE
PinkRabbit
ZoutFotografie
Make sports count

225

projecten toegevoegd aan Nederland Waterstofkaart

35.000

bezoekers Missieh2.nl/waterstofkaart

2.800.000

mensen bereikt met campagne video

Samenwerking met TeamNL

Met Missie H2, partner van TeamNL, slaan acht partijen uit de waterstofketen (Gasunie, Groningen Seaports, Port of Amsterdam, Remeha, Shell Nederland, Toyota, Eneco en Vopak,) de handen ineen om de zichtbaarheid en slagkracht van de waterstofmissie te vergroten met behulp van de kracht van Olympische en Paralympische sport. Topsporters weten als geen ander dat nu koers kiezen noodzakelijk is om straks de belofte te kunnen inlossen en maximaal te kunnen presteren.

Zet jezelf op de kaart

De waterstofbeweging is al ingezet in Nederland, maar om die te laten slagen hebben we nog meer koplopers nodig. Bedrijven die durven te investeren en zichzelf daarmee op de kaart zetten en overheden die de weg zo vlak mogelijk maken voor bedrijven. En er zijn honderden projecten in allerlei stadia van ontwikkeling om uiteindelijk in 2030 een functionerende waterstofeconomie te hebben. Al deze projecten zijn samengebracht op de waterstofkaart van Nederland. Een interactieve kaart met achtergrondinformatie, timings en impressies van Nederland op weg naar het waterstofland in 2030.

Positieve energie

Om de waterstofbeweging van positieve energie te voorzien, rijkt Missie H2 onder andere waterstofmedailles uit aan koplopers in de energietransitie. Onder andere ambassadeur Ranomi Kromowidjojo staat op deze manier een keer ana de andere kant van de medaille om bijvoorbeeld Diederik Samson en Alice Krekt een medaille uit te reiken.

Ingrediënten voor succes

In Nederland hebben we immers de unieke kans om samen ‘Nederland Waterstofland’ te realiseren. Alle ingrediënten hiervoor zijn aanwezig: we hebben de Noordzee voor grootschalige productie van windenergie, de zeehavens als logistieke hubs, enorm veel kennis over waterstof in de mobiliteit en huishoudens, grote industrieclusters die de overstap naar waterstof willen maken én een van de betere energietransportnetwerken van de wereld.

‘Sinds de start van Missie H2 in 2019 is er veel gebeurd op het gebied van waterstof. En nu moeten we doorpakken. Daar kunnen we de positieve energie van onze TeamNL-sporters goed bij gebruiken. Want als we nu gezamenlijk een tandje bijschakelen, kan Nederland Waterstofland tijdens de zomerspelen in Parijs op koers liggen om onze waterstofmarkt vanaf 2030 volledig te laten functioneren. Als voorhoedespeler in de wereld. We hebben dus goud in handen!’

— Ulco Vermeulen, Gasunie en initiatiefnemer Missie H2

Benieuwd naar meer werk?

Bekijk wat we nog meer gemaakt hebben