De absolute wereldtop was voor het tweede jaar op rij aanwezig in Amsterdam. Nog meer bezoekers, een groter aanbod aan entertainment, hogere kijkcijfers en een immens bereik op social media. Padel is 'booming' in Nederland en de World Padel Tour Decathlon Amsterdam Open 2023 heeft daar in alle facetten aan bijgedragen.
bezoekers
kijkers op Ziggo, RTL en WPT TV
social media impressies
Na de eerste editie in 2022, waren Golazo, Deux Agency en Triple Double ook dit jaar verantwoordelijk voor de organisatie van het grootste padel-event ter wereld. De tweede editie van de World Padel Tour werd georganiseerd in AFAS Live, waar de concertzaal voor vijf dagen werd omgetoverd tot één groot padelpaleis.
De professionele en tegelijkertijd sfeervolle ambiance zorgde van de eerste tot de laatste dag voor bomvolle tribunes met een totaal van 30.000 bezoekers. Een buitengewoon resultaat, maar vooral een bevestiging van de spectaculaire opmars die padel doormaakt in zowel binnen- als buitenland. De cijfers spreken voor zich.
Triple Double was verantwoordelijk voor de algehele projectorganisatie, de marketingcommunicatie, partnerships, entertainment en hospitality. Zo verzorgde Triple Double alle eigen media-kanalen van het toernooi, de PR, ticketing en branding en sloten we partnerships met naamgevend partner Decathlon, EY, Van Lanschot Kempen, Continue en Atradius.
‘Van zowel de organisatie van de World Padel Tour als de internationale topspelers kregen we lovende kritiek over het toernooi. De spelers voelde zich internationale sportsterren omdat de tribunes vanaf de eerste plaats tot de laatste dag bomvol zaten. Met de prachtige padelbaan, flitsende lichten, rookmachines, dampende muziek en enthousiast publiek hebben we vijf dagen een goede sfeer gehad.
Bekijk wat we nog meer gemaakt hebben