Nederland’s bekendste sportdrank - AA Drink - heeft een uitgebreid arsenaal aan functionele sportdranken. Met de oranje ‘High Energy’-variant en de Iso-Lemon als bekendste varianten is het oer-Hollandse merk in vele sportkantines en retail formats beschikbaar. Maar in een veranderende consumentenwereld, wilde AA Drink haar doelgroep laten weten dat ze meer zijn dan een prestatie bevorderende sportdrank.
contacten met doelgroep via (Digital) Out Of Home-communicatie
consumenten bereikt via TV-commercial
stijging van koopintentie
Triple Double is, samen met het Belgische sportmarketingbureau Sportizon, verantwoordelijk voor de hernieuwde positionering van AA Drink. Voor de Nederlandse markt is deze positionering door vertaald in een nieuwe ATL-campagne ‘Ready for more!’.
De lokale sportheld staat centraal in de Ready for more-campagne. Want sporten is leuk en gezond, maar het gaat niet altijd vanzelf. Vier lokale sporthelden waren het gezicht van de campagne; een hardloopster, wielrenster, crossfitter en padelspeler, die zichzelf uitdagen en toch die drempel overgaan. Een persoonlijke overwinning en boost om verder te gaan voor de volgende uitdaging.
Een tv-commercial was te zien rondom alle grote sportevenementen, waaronder de Tour de France, WEURO 2022 en Europese kwalificatiewedstrijden van PSV, AZ en Feyenoord. Middels een gerichte (digital) out of home-strategie rond populaire sportlocaties in- en outdoor, waren key visuals met aanmoedigingen te zien. En online, getargeted op de sportieve doelgroep via verschillende platforms en sportapps.
“AA Drink ondersteunt de sporter voor, tijdens en na de activiteit. Voor elke inspanning is een AA Drink-variant die perfect aansluit bij de behoeften van de sporter.’’
Bekijk wat we nog meer gemaakt hebben